Invatati Legile jocului de fotbal cu Daniel Munteanu

Intrebări

Test teoretic CJA Bacău T2/2015 Întrebări


Notă: Marcaţi cu X răspunsul corect.

 


1.  Un portar ţine mingea în palmă. Un adversar loveşte mingea cu capul. Este permis aceasta?

a. Da, întotdeauna.

b. Nu, niciodată.

c. Da, dacă nu este făcută în mod periculos.

d. Este lăsat la discreţia arbitrului. 

 

2. Un jucător execută o aruncare de la margine cu spatele la terenul de joc, însă cu picioarele în afara liniei de margine. Ce decizie ar trebui să ia arbitrul?

a. Arbitrul lasă jocul să continue.

b. Arbitrul acordă o lovitură liberă indirectă echipei adverse.

c. Arbitrul acordă o aruncare de la margine echipei adverse.

d. Arbitrul acordă o aruncare de la margine aceleiaşi echipe deoarece mingea nu era în joc.

 

3. Ar trebui ca arbitrul asistent să indice arbitrului orice comportare nesportivă care se produce în afara câmpului vizual al arbitrului?

a. Nu, arbitrul asistent indică doar când mingea a depăşit în întregime liniile de limită ale terenului de joc şi când un jucător ar trebui sancţionat deoarece se află în poziţie de ofsaid.

b. Da, dar numai dacă jocul a fost oprit.

c. Da.

d. Este la discreţia arbitrului asistent ca să îl informeze pe arbitru.

 

4. Este permis ca doi sau mai mulţi jucători să dispute mingea cu un adversar în acelaşi timp?

a. Nu, niciodată.

b. Da, dacă disputele pentru minge sunt conform legii.

c. Da, dacă disputele pentru minge nu sunt din imprudenţă.

d. Da, dacă disputele pentru minge nu sunt cu forţă excesivă.

 

5. În care dintre aceste situaţii mingea este afară din joc?

a. Cînd aceasta a depăşit în întregime linia de margine sau linia de poartă, ori pe pământ, ori în aer.

b. Cînd aceasta atinge arbitrul asistent care se află pe linia de margine.

c. Când aceasta revine din stâlpii porţii, bara transversală şi rămâne pe terenul de joc.

d. Răspunsurile a. şi b. sunt corecte.  

 

6. Indicaţi care dintre următoarele greşeli este stabilită în Legile jocului ca greşeală sancţionabilă cu eliminare conform Legii 12.

a. A fi vinovat de comportare violentă.

b. A fi vinovat de fault grosolan.

c. A primi al doilea avertisment în acelaşi meci.

d. Toate răspunsurile sunt corecte.

 

7. Înainte ca mingea să fie în joc la o lovitură liberă, un jucător în interiorul propriei suprafeţe de pedeapsă loveşte violent un adversar. Ce decizie ar trebui să ia arbitrul?

a. Arbitrul avertizează jucătorul vinovat şi acordă o minge de arbitru.

b. Arbitrul elimină jucătorul vinovat şi reia jocul cu lovitura liberă anterioară.

c. Arbitrul elimină jucătorul vinovat şi acordă o lovitură de pedeapsă.

d. Toate răspunsurile ar putea fi corecte.

 

8. Cine are latitudinea de a acorda timpul de prelungire?

a. Arbitrul.

b.Arbitrul asistent.

c. Al patrulea oficial.

d. Arbitrul împreună cu arbitrii asistenţi.

 

9. Le este permis jucătorilor să poarte bijuterii?

a. Nu.

b. Nu, dacă bijuteria este de metal.

c. Da, dacă arbitrul aprobă.

d. Da, atâta timp cât jucătorul îşi asumă responsabilitatea.  

 

10. Un apărător începe ţinerea unui adversar în afara suprafeţei de pedeapsă dar întrerupe ţinerea în interiorul suprafeţei de pedeapsă. Ce decizie ar trebui să ia arbitrul?

a. Arbitrul acordă o lovitură de pedeapsă.

b. Arbitrul acordă o lovitură liberă directă deoarece acţiunea de ţinere a început în afara suprafeţei de pedeapsă.

c. Arbitrul acordă o lovitură liberă indirectă în interiorul suprafeţei de pedeapsă.

d. Jocul continuă.

 


La aceste întrebări nu există răspunsuri în baza de date.